20100824

 

Det är få saker i livet som jag verkligen brinner för.
De som känner mej vet att heminredning är en sådan sak.
För mej är mitt hem mitt tempel.
Där vill jag att allt ska vara "perfekt".
Eller nej, det är inte sant.
Men jag vill i alla fall att allt ska vara på sin plats.

Jag lägger ändå ganska mycket tid på att hemmet ska ha en viss stil och en viss standard.
Det är ju här jag ska kunna hämta andan och ladda mina batterier.

De som står mej närmast vet även hur deprimerad jag blir när det är kaos.
Jag går in i mej själv och vill bara gråta.
Ibland vill jag inte ens gå hem.

I dag är en sådan dag.
När allt för mycket ligger på fel plats.
När allt för mycket är smutsigt och allt för mycket odiskat.

Jag är allt för ofta en tjatkäring.
JAG VET.

Men jag tycker att efter sju år av bekantskap så borde man veta hur dåligt det får mej att må.
Och kanske, efter sju år av tjatande, att man kunde hjälpa mej lite i hushållet.

Eller i alla fall plocka undan efter sej själv.
Om inte för sin egen skull så i alla fall för sin livskamrats välmående!?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0