20110730

Vecka 31

I MAGEN


Bebbo väger ungefär 1,5 kg nu, ser mer och mer ut som en nyfödd bebis och är ungefär 41 cm lång. Bebis kropp, armar och ben fortsätter att rundas av i takt med att underhudsfett tillkommer – och ser äntligen ut att vara i proportion till huvudets storlek. 

På grund av trängseln därinne, kan det hända att bebisar i magen inte längre rör sig lika livligt. Men så länge de fortsätter vrida på sig lite, så vet man att allt står väl till. Vår liten är dock vildare än någonsin och vilar nästan ingenting vissa dagar.

Det är svårt att tro, men bebbo har fortfarande en hel del växande kvar innan den ska födas – ungefär 900 gram. 

Bebis inre organ fortsätter att utvecklas och mogna och nu kissar den, vilket är bra träning inför livet utanför. Benmärgen har tagit över produktionen av röda blodkroppar från levern.


Ögonen är oftast öppna när bebbo är vaken och stängda när liten vilar.


Jag är så sjukt trött och orkar inte mer än vad jag måste.

Längtar som en galning efter att (förhoppningsvis) få gravidpenning så jag kan vara hemma å mysa med Hampeboy.

Tålamodet är nämligen nere på noll nu igen och jag skäms lite över hur jag är som mamma.


Foglossningen är fortfarande djävulsk och det tär på mitt sinne att jag knappt kommer ur badkaret längre.

Ska även börja med stödstrumpor nu i helgen.
FY FAN VA JAG ÄR SEXIG NU!

Det är ju tur att det blir bättre.

Om något år sådär. ^^


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0