20110516

Vecka 20

I MAGEN


Det har gått 18 veckor sedan befruktningen och bebis är nu 14-16 cm från huvud till stjärt och väger c:a 250 gram, ungefär som en stor chokladkaka. 


Bebis hud börjar nu bli tjockare och körtlar under huden börjar utsöndra ett vaxliknande ämne som kallas vernix. Detta ämne kommer att täcka bebbes hud och skydda den mot fostervattnet under resten av graviditeten. Lanugohåret på bebis kropp hjälper till att fixera den skyddande vernixen. 


Huvudhår och tånaglar börjar växa på det här stadiet, liksom hår på överläppen och i ögonbryn.


Kommentarer
Postat av: Emelie (mamma till Saga & Kevin)

Hejsan och ursäkta för sent svar.



Du är inte den första som hittat till min blogg angående vagnen :)

Ja jag har ju använt mig av vagnen i några månader nu och kan inte säga mer än att jag är supernöjd! Kvaliten äär bra och den är jättesmidig att köra, den har överaskat mig med tanke på att den var så billig (om man jämför med andra vagnar). Min vagn har klarat sig jäättebra ifrån att bli smutsigt men skulle det bli det så går det att tvätta alla delar i tvättmaskin och så är det så bra tyg så att det är lätt att torka av.

Barnstolen dock har jag inte använt. Anledningen till det är att bältet i våran biil inte räckte runt den så bilbarnstolen kan jag tyvär inte säga något om. Jag satte honom i den 1 gång i alla fall och då satt han bra i den.

Skötväskan som man får till är väldigt liten och har inga fack så jag funderade på att köpa en annan men den har fungerat i alla fall. Suffletten har ett klickande ljud när man tar den upp och ner som jag trodde skulle störa bebisen men det har den inte gjort alls. Ja vad kan jag mer berätta? :)

Jag är i alla fall supernöjd med den och garanterar att det skulle nog du också bli :)



Hoppas att du fått det svar du velade ha och att du kommer fram till ett beslut som passar dig :)



Lycka till med graviditeten och allt! och kul att du "kikade in"



Kramar!

2011-05-18 @ 11:22:32
URL: http://vitinspiration.blogg.se/
Postat av: Elinor

Vilken liten tjockis du börjar bli! :D

2011-05-25 @ 21:38:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0