20110910


Vecka 37
I MAGEN

Bebbo är nu ungefär 48 cm från topp till tå och väger runt 2.7 kg.
Bebis ansikte har blivit rundare och ser nu mjukt och knubbigt ut.
Bebis huvud är fast men inte hårt, eftersom det behöver vara något formbart för att kunna passera ut genom mitt bäcken.
Trycket på bebbos huvud kan göra att det ser tillplattat eller toppigt ut direkt efter förlossningen, men det kommer att gradvis försvinna och gå tillbaka till normalt. 


Jag har nu så mycket fostervatten som jag kommer att ha och bebis rör sig inte lika mycket som den gjort tidigare.
I början av vecka 36 förändrades någonting i magen och jag fick ett tungt tryck nedåt i magen.
Förmodligen var det bebbo som sjönk längre ner i mitt bäcken.
Nu väntar jag som sjutton på att det ska sätta igång, att jag ska få minska tecken på att jag snart ska få föda.
Är så trött på dessa sammandragningar som bokstavligt talat tar musten ur mej.
27 dagar kvar till beräknad förlossning.
Det känns som en evighet.

Cravings:
Nektariner
Kylskåpskall choklad
Rengöringsmedel

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0